Friday, January 18, 2013

Spotcheck by minah Hensem!

Salam.





" cikgu nak buat spotchek kejap lagi,cepat simpan semua handfon,cepattt!!"


Teringat kekejian aku waktu sekolah. Aku pengawas sekolah. Setia berkhidmat dengan uniform kuning sampai aku Form5. Tapi sayanggg (teringat pulak lagu salem,kuikui) aku tak amanah pulak masa tu. Sumpah bila dah tua ni aku nyesal gila weyh!

Maksud aku tak amanah,bila waktu spotcheck je,mesti ade segelintir manusia yang sangat tak bertanggungjawab buat salah. Bawak segala barang yang haram kat sekolah tuk show off. Aku mesti lepaskan jugak makhluk makhluk ni sebab aku malas lah nak cari masalah. Lebih accurate lagi,aku taknak dapat  gelaran istimewa di kalangan bebudak sekolah yang baru nak up.

Susah kalau terglamor tau,nanti aku bangga diri perasan retisss gitu loh. Haha. sila muntah sekarang kalau nak. Tapi siyesnya,aku memang agak feymes ames waktu sekolah dulu ye. -.-"

Haa. Tu aje kekejian yang aku buat sepanjang berjawatan pengawas. Tapi bila di ingat ingat balik,aku lagi buat banyak kesalahan. Haha. Contohnya..

1. Memang muka aku aje yang kena tegur dengan ustazah sebab aku tak reti nak pakai anak tudung. Rambut pulak aku ikat ponytail. Kadar kepanjangan tudung and  rambut aku adalah sama,sebab tu ustazah kalau tengok aku memang berseri seri muka dia. -.-"

2. Aku pun pernah bawak hempon. Tapi waktu waktu ceramah ke bla bla ke aje. kan ngantuk. kuikuikui.

3. Pakai gelang kaki hitam. And pakai gelang tangan yang dari kelapa tu. Until now still hitam lagi. Wahai gelang,bila kau nak jadi merah hah??

4. Ponteng kelas :) Sekali je sepanjang aku bergelar pelajar.

5. Banjir kat sekolah! Kahkahkah.

Gile ah sampai uat list kan. Haha. Banyak agi sebenarnya. Jangan malukan diri banyak banyak. Iteww malu lew. Hewhew. pfff~



No comments:

Post a Comment