Tuesday, March 13, 2012

Menderma tak semestinya perlu keluarkan wang,so?



Betul!

Macam macam benda yang kita boleh buat untuk mengumpulkan pahala semasa hidup ni. Bukan niat untuk riak dan takabur. Oh ye,hari tu aku ade cakap nak hadiahkan diri aku somethingkan. Finally. Aku pergi membuat amal jariah. Seronok!

Dengan bangganya aku cakap,aku pergi pusat darah negara. Dan tak mungkin pulak aku pergi shopping kat situ kan. Memang dah lama aku simpan darah ni untuk di dermakan. Walaupun tiap kali aku pergi derma aku mesti ade problem,tapi itu bukan halangan besar. Okey kika,what do you mean by problem? Alergik je laa.

Semua benda yang kita buat kat dunia ni mestilah ade halangan kan. Begitu laa jugak aku si manusia ni. Ape yang penting mestilah ikhlas dan jadi sentiasa comel. Okey okey,dah lari tajuk.

Rasanya macam dah lari tajuk je ni. Oh ye,pasal menderma kan sekarang ni. Back to main point. Selain menderma darah,menderma senyuman jugak tak pakai duit laa. Aku ni memang suka senyum kat orang,maybe sebab tu lepas aku dah senyum,mula laa orang tanya 'na kenal boleh? Ade no fon?' part tu memang aku tak berkenan. Papepun still we can redeem pahala tau walaupun tanpa derma nombor fon.

Lagi,ermm jap na pikir derma ape lagi ye. Haa,baju baju terpakai yang still elok pun kita boleh derma jugak. Daripada di bakar or mak culik buat kain buruk,baik kita bagi kat orang. Haritu rumah mr.BF terbakar,so semua tinggal sehelai sepinggang je. Disebabkan baju pun dah bertambah kecik,so aku bagi je laa kat adi adik dia. Itu lebih baik kan :)

Okey okey. Macam macam lagi yang boleh di dermakan,korang pikirlah semdiri. Apa yang penting mestilah kena ikhlas. Insyallah semua tu takan jadi amalan yang sia sia. Selamat beramal!

Here got some picture for you.

* tengok alamat je okey. sila abaikan model tak berbayar

yaa,currypuff girl pergi membantu!

ambik no giliran untuk sesi kaunseling

sesi selingan setelah darah kena sedut. angkat kaki untuk promote venous return.


That all. Enjoy reading!

No comments:

Post a Comment