Saturday, April 28, 2012

# checklist

Salam bunga April.

Okey. Barang semua dah siap packed. Mungkin semua. Aku? Manalah pernah perfect. Selalu lupa. Contoh paling fresh tadi. Cardigan dah siap sangkut kat bahu,then kena letak luggage kat bonet belakang alphard pulak so aku gantung cardi tu sekejap kat ampaian. Yaa,after that terus aku masuk kat dalam alphard. Dah sampai terminal barulah,damn -.-" tertinggal lagi. Tu lah padah sekejap.




Orang kata kalau nak hidup lebih teratur,lebih mudah,sebelum nak buat apa apa senaraikan dulu perkara penting. Macam buat checklist. Yaa. Aku dah buat tadi dan hasilnya. Ah,apa yang aku nampak dan bawak lebih dari checklist yang aku buat tu. Mungkin hidup aku tak sesuai untuk menjadi seperfect orang lain. Yang pandai urus masa dan hidup.




Siapa pun dan macamana pun messynya hidup aku ni,aku tetap jadi diri sendiri. Tak perlu nak menjadi yang terbaik cuma untuk orang lain sedangkan diri sendiri terseksa. Mungkin sebab tu hidup aku tak ramai kawan. Seriously,even kat kolej ni pun aku tak ramai kawan. Kadang kadang aku terfikir jugak kenapa orang kurang nak berkawan dengan aku,but. Entah lah. Since sekolah aku dah terbiasa.




 Macam mana pun jalan hidup,bersyukurlah.  Jangan pernah merungut tak tentu pasal. Fikirkan setiap hikmah yang ada. Insyallah hidup ini akan sentiasa ceria.




No comments:

Post a Comment