Saturday, April 28, 2012

# Kahwin

Salam bunga April.

Pelamin dah pilih,baju pengantin dah pilih,konsep dah pilih,kad pun dah pilih. Wah. Tak sabar nak tamatkan zaman bujang. Itulah realitinya. Tapi untuk student macam aku,ramai cakap aku dah gatal. Ah,kau mengata aku tapi dalam hati sebenarnya kau pun nak jugak kan. Manusia,biasalah tu.



Simple. Itu yang aku nampak cantik. Tak perlu nak bazirkan tenaga sangat. And paling penting tak perlu nak bazirkan duit. Hakikatnya setiap apa yang kau buat itu perfect bagi kau tapi tak bagi orang lain. Ah mulut,mana boleh kita nak tutupkan untuk orang.




Sapa yang taknak kahwin kan. Bukanya benda tak baik pun. Kalau nak ikut umur,eh aku dah boleh okey. Weewee~ Tapi kahwin tu bukan sekadar hidup bedua je. Sah kau jadi sang suami isteri secara otomatik kau kahwin dengan family dieorang sekali. Makin banyak tanggungjawab yang kena kau pikul. Lelaki perempuan sama aje,ada tanggungjawab masing masing.




Firman Allah, 'Dan kahwinilah orang-orang bujang lelaki & perempuan) dari kalangan kamu dan orang-orang yang soleh dari kalangan hamba-hamba kamu lelaki dan perempuan'. (Surah An-Nur : 32)




No comments:

Post a Comment