Sunday, November 13, 2011

Ulat Sampah Serang Bilik Aku!!

Hello peops!

Salam kesihatan ye. Kenapa kesihatan? Sebab aku rasa aku yang nak pengsan tadi. Nak tau kenapa,jom baca.

Malam tadi kan aku tidur lambat. So bangun lambat tu biasalah kan. Lagipun harini je aku bangun lambat sebab aku stay kat hostel. Kalau aku balik rumah,pukul 7 pagi lagi dah kena bukak mata besar besar and aktif untuk pergi massage free.

Tengah sedap sedap mimpi lunch dengan Zahiril Adzim tetibe aku dengar housemate aku bising bising. Aku bengang! Pantang nenek moyang aku kalau aku tengah date dengan Zahiril,orang kacau. Aku pun terus bangun and mandi untuk segarkan badan.

Dieorang still bising bising even lepas aku mandi. Aku pun tanya lah kenapa. Roomate aku cakap ada ulat sampah. Ulat sampah? erkk,aku geli and benci sebab ulat tu pernah sekali melekat kat kaki aku dulu. Menjerit macam orang kena histeria je aku waktu tu.

Mata aku aktif pandang setiap inci katil aku. Aku takut. Line clear. Lepas tu aku pun start laa kemas katil. Aku angkat Mitochond (bear hijau) untuk letak dia kat tempat asal setelah puas aku sepak sepak dia malam tadi. Sekalinya,bukan main gemuk lagi seekor ulat sampah kat bawah tu. Apelagi,JERIT!!!

Kawan aku buang ulat tu. Eee. Geli. Lepas tu aku sambung kemas balik. Settle. Tetibe aku teringat pasal handfone yang aku simpan kat bawah katil. Aku pun ambik laa. Waktu aku angkat plastik handfon tu,keluar lagi seekor ulat. Cis,bedebah kau! Lalu aku jerit lagi. Rasa nak pitam tapi aku kuatkan semangat. Aku dah tak sanggup. So aku and kengkawan pergi keluar makan. Baru rasa tenang sikit.

Then balik. Aku nampak kain kotor dah menimbun,so aku pun pergilah letak dalam bilik air. Aku masuk bilik untuk ambil sabun bawah katil. Aku angkat plastik sabun tu. Jengjengjeng. Lagi seekor keluar sambil tunjukkan peace. Kurang ajar punya ulat. Malas dah aku nak jerit. Terus aku ambil penyapu and penyodok,aku buang ulat tu jauh jauh.

Aku cakap kat kawan aku,kalau lah aku angkat semua barang kat bawah ni,beratus ratus kot yang keluar. So malam ni aku decide taknak tidur dalam bilik tu. Nasib bilik kosong banyak.

Kawan aku yang asyik buang ulat tu dah demam sebab geli. Kesian dia. Aku still cover macho walaupun dalam hati tuhan aje yang tahu.

So,itulah kisah ulat sampah untuk hari ini. Cis,aku tak kan buat cerita ulat ni dah. Berbangga kembang badan lah ulat tu sebab aku cerita pasal dia. Harap harap badan kau kembang sampai meletop okey!

Dah,aku geli. So cheers up kika!

No comments:

Post a Comment