Thursday, October 13, 2011

AKU BENCI BUNYI ITU!!

Hello peops!

Selamat pagi  korang!! (walaupun dah petang tak lama lagi senja)

Okeylah. Hari ni aku nak cerita pasal satu bunyi. Cepat teka bunyi ape,kalau betul aku belanja KFC. Haha. Mungkinkah bunyi  kentut berpanjangan yang tak jumpa penamat ataupun bunyi hon bas yang aku rasa nak tembak pakai kereta kebal je kalau bas tu hon sebelah aku ataupun bunyi switswit bila panggil mamak ambik order. Lambat!


Ya! Inilah bunyi  benda yang aku maksudkan. Aku sangat benci bunyi alarm. Lagi lagi kalau waktu pagi. Huhu. Aku tabik spring la kat sesapa yang rasa bunyi alarm ni adalah bunyi yang memang paling dia suka dalam hidup.

Tiap tiap pagi aku rasa terseksa sebab pukul 530am mulalah alarm aku nak menjerit. Time aku tengah mimpi dapat Nokia N9 jugak kau nak berbunyi kan. Kalau time ShahrukhKhan nak ngorat aku kau berbunyi takpe lah jugak. Aku kan pemalu orangnya. Bhaha. Grr! Takpe takpe,hari hari hari kau,sabtu ahad hari aku pulak. Haha.

Tapi aku sedar,sebagai student alarm memang mainkan peranan yang besar hidup aku. Alarm mampu mengubah hidup aku. Bayangkan kalau alarm tak berbunyi pagi pagi,kompem aku tidur dengan lenanya sambil bermimpi Daim Juvana ajak aku kawin. Haha. Lepastu kiranya aku ponteng kelas la kan. Kan tak baik tu. Namao namao okey.

Sebenarnya alarm ni berfunction bila waktu tidur je. Eh,ada ke orang tengah makan set alarm? Macam pelik aje. So bersabarlah selagi mampu. Kalau dah tak mampu,buang aje lah alarm tu and bersedialah untuk face macam macam masalah dalam hidup.

Kepada alarmku yang tersayang,tolonglah jangan berbunyi bila Daim Juvana dengan aku tengah dinner,bila aku tengah peluk peluk Nokia N9 and bila aku baru nak dapat DSLR. Waktu lain kalau kau nak berbunyi,dengan rela hati aku dengar. Hehe.

Lastly,sayangilah bunyi alarm. Okeylah,cheers up!



No comments:

Post a Comment